فولکس واگن قصد دارد طی چند سال آینده تا ۱۰۰هزار شغل را حذف کند که ۱۵درصد از نیروی کار جهانی این خودروساز را تشکیل میدهد. نشریه تجاری آلمانی «منیجر» گزارش کرد: این تعدیل نیرو در کنار تعطیلی برنامهریزیشده چهار کارخانه در آلمان و کاهش ۱۵درصدی سرمایهگذاری طی پنج سال آینده انجام خواهد شد.
بنا بر گزارش این نشریه، فولکس واگن قصد دارد برند اصلی فولکس واگن و کسب وکار قطعات خودروی خود را جدا و به نهادهای مستقلی تبدیل کند. این گروه خودروسازی، مالک چندین برند دیگر از جمله آئودی و پورشه است.
فولکس واگن، حدود ۶۶۰هزار نفر را در سراسر جهان به کار گرفته است و پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال۲۰۳۰، تا ۵۰ هزار شغل را در آلمان حذف کند. این خودروساز آلمانی مانند بسیاری از خودروسازان اروپایی، تحت فشار تعرفههای جدید بر صادرات کالا به آمریکا و همچنین تلاش برای مقابله با ظهور تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی از جمله بیوایدی، قرار گرفته است.